keskiviikko 23. marraskuuta 2016

Alustava suunnitelma

TEHTÄVÄ:

TUOTTEEN TAI PALVELUN MARKKINOINTIKAMPANIJA (ei yrityksen)

1) Mikä on markkinoinnin tavoite?
- Päätavoitteena on lisätä lävistyskorujen myyntiä ja muutenkin lisätä asiakasvirtaa vuoden 2017 aikana.


2) Keitä asiakkaasi ovat?
- Markkinointi on pääsääntöisesti kohdistettu niille, joilla on lävistyksiä ja jotka haluavat laadukkaita & kauniita mutta sopuhintaisia koruja. 


3) Kuinka saavutat asettamasi tavoitteet?
a) Miten ratkaiset tuotteella/palvelulla heidän ongelmansa? Kuinka autat asiakasta saavuttamaan tavoitteensa? Mitä hyötyä tuotteesta/palvelusta on asiakkaalle? 

- Liikkeessä on kaikennäköisiä ja -kokoisia koruja, jotta asiakas varmasti saisi etsimänsä tuotteen ja lähtisi liikkeestä tyytyväisenä.
- Liike myy korujen lisäksi myös lävistysten hoitotuotteita ja liikkeestä voi tulla kysymään neuvoa lävistysten hoitoon. 

b) Kuvaile myyntivalttiasi.

- Liikkeen työntekijät ovat ammattilaisia ja tietävät tuotteista ja niiden ominaisuuksista melkein kaiken. Jos jotain ei tiedetä, siitä otetaan heti selvää eikä sanota että "en tiedä".
- Liikkeessä on useita eri tuotteita kaikkien tarpeisiin, ja jos jotain ei löydy, se tilataan asiakkaalle erikseen.  
- Asiakkailta tuleviin sähköposteihin/viesteihin pyritään aina vastaamaan mahdollisimman nopeasti ja vastaamaan asiakkaan kysymyksiin mahdollisimman kattavasti.

4) Mitä markkinointikeinoja käytät? 
- Muilla verkkosivuilla on bannereita joissa näkyy tarjouksia yms. ja joita painamalla pääsee liikkeen verkkosivuille.
- Liikkeen omilla Facebook ja instagram-sivuilla on mainos/mainoksia
- Liikkeen ulkopuolelle tulee mainoksia
- Perus lehtimainokset

5) Kuinka tuotteesi/palvelusi asemoituu markkinoille?

- Mainoksista näkyy selkeästi että tuotteiden hinta-laatusuhde on kohdillaan ja asiakaspalvelu parasta mahdollista. 
- Liike on suht. pieni, mutta sille halutaan näkyvyyttä.

6) Millainen on tuotteesi/palvelusi luonne?

- Omaperäinen, piristävä, värikäs

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti